در اولین روز معاملاتی هفته در گروه خودرویی اکثر نمادها در حالی که متعادل دنبال می شدند نماد خموتور درپی درج خبر افزایش سرمایه در کدال از صف فروش به صف خرید رسید. نماد ورنا نیز با افت حدود ۳ درصدی به گردونه دادو ستدها بازگشت. نیز نماد وبیمه و وامید هم با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت شنبه و یکشنبه متوقف شدند.

مهم ترین خبر ارزی این هفته رونمایی از سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) که با هدف تسهیل تامین ارز برای خریداران و فروشندگان ایجاد شده، بود. سه ویژگی مهم این سامانه فراهم کردن داده های کامل و واقعی از عرضه و تقاضای ارز، فرایند تامین منابع و تخصیص مصارف ارزی در ساختاری یکپارچه و ایجاد پیوند بین فرایند تجارت خارجی کشور از ثبت سفارش تا ترخیص کالا هستند.همچنین این سامانه قابلیت پوشش نیازهای خُرد مردم نظیر ارز مسافرتی، درمانی و دانشجویی را دارد.


مورد توجه ترین نماد این هفته فایرا بود. فایرا پس از ریزش تا 1150 ریال، به دلیل قرار گرفتن در ناحیه حمایتی و همچنین رشد بی سابقه قیمت های آلومنیوم جهانی 7 روز متوالی صف خرید را تجربه کرد اما به دلیل پر نشدن حجم مبنا این سهم فقط توانست تا 1290 ریال رشد کند و چهارشنبه توانست به قیمت 1350 ریال برسد. نماد کیمیا پس از انتشار تعدیل مثبت ۳۶% با رشد حدود ۶٫۵ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت که با افزایش تقاضا تا ۹ درصد مثبت، رشد قیمتی را تجربه کرد.


پر حاشیه ترین سهم هفته را هم سرچشمه به نام خود زد. در آخرین روز معاملاتی هفته نماد سرچشمه پس از چند ماه توقف نماد، پس از اعمال افزایش سرمایه ۴۰% (از محل مطالبات و آورده نقدی) و انتشار تعدیل مثبت ۱۵ درصدی، با محدودیت نوسان قیمت و رشد ۵ درصدی و صف خرید مورد بازگشایی قرار گرفت که در ادامه بازار و طبق شنیده ها به دلیل عدم اجرای قوانین در بازگشایی نماد مذکور، معاملات آن ابطال و مجددا نماد سرچشمه متوقف شد، در نهایت و در اواخر بازار، پس از کش و قوس های فراوان، نماد مذکور با رشد حدود ۱۵ درصدی، بازگشایی و به گردونه معاملات باز گشت.

شاخص کل در پایان این هفته در ارتفاع 796,94 واحدی قرار گرفت تا به نسبت به هفته قبل با کاهش 700 واحدی مواجه شود.


مجامع شرکت های بورسی و فرابورسی در هفته آینده (هفته دوم اردیبهشت 97)

حآسا، همراه، حاریا، کرماشا و کمرجان


بیشتر بخوانید:

نحوه دریافت کد بورسی آنلاین        کلیک کنید

انواع صندوق های سرمایه گذاری    کلیک کنید

صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله (ETF)   کلیک کنید

عضویت در کانال تلگرام vip   کلیک کنید