بازار بورس دو روز بعد از تعطیلات همچنان روزهای قبل معاملاتی کم حجم و کم رمق دنبال شد.

گروه فلزات اساسی در این دو روز نوسانات زیادی داشتند. اکثر نمادهای این گروه در روز سه شنبه اکثراً در محدوده‌های منفی قرار داشتند. در گروه روی نمادهای فاسمین، کیمیا و فرآور در محدوده‌های منفی معامله شدند.

در روز چهارشنبه گروه خودرویی بیشتر از سایر گروه‌ها مورد استقبال اهالی بازار قرار گرفتند بودند. خودرویی‌ها در ابتدای بازار با افزایش تقاضا مواجه شدند. نمادهای خکاوه، خاور و خزامیا از استقبال بیشتری برخوردار بودند و در محدوده‌های مثبت معامله می‌شدند. از دلایل این اقبال می‌توان به خبر نوسازی ناوگان حمل و نقل اشاره کرد که در اواخر سال مالی قبل به بازار مخابره شد و موجبات رشد قیمتی سهام این شرکت‌ها شده بود.

گروه‌های پتروشیمی و پالایشی همانند سایر گروه‌ها امروز نیز معاملاتی کم حجم و کم رمق را تجربه کردند و اکثراً در محدوده‌های متعادل منفی به کار خود پایان دادند.

پالایشگاهی‌ها محصولات خود را به دلار به شرکت پالایش و پخش می‌فروشند و از طرفی نیز نفت خام را به دلار تحویل می‌گیرند اما برایند آن تأثیر مثبت از رشد نرخ دلار مبادله‌ای خواهد بود. 

در آن سو، اکثر شرکت‌های پتروشیمی بخشی از محصولات خود را صادر می‌کنند که رشد نرخ دلار، موجب افزایش سودآوری این شرکت‌ها خواهد شد.

شاخص کل در پایان این هفته در ارتفاع 150,97 واحدی قرار گرفت تا به نسبت به هفته قبل با افزایش 230 واحدی مواجه شود.



مجامع شرکت های بورسی و فرابورسی در هفته آینده (هفته سوم فروردین 97)

سرچشمه، خاهن، غبشهر، نبروج و فاذر


بیشتر بخوانید:

نحوه دریافت کد بورسی آنلاین (یا تغییر کارگزاری)        کلیک کنید

اصطلاحات سایت TSETMC      کلیک کنید

ارزهای دیجیتال و بیت کوین   کلیک کنید

عضویت در کانال تلگرام vip   کلیک کنید