اول هفته شاخص با رشد ۱۶۰۰ واحدی، به ۱۰۰ هزار واحد رسید و تا برای اولین بار در تاریخ بورس عدد شاخص شش رقمی شود.


سردم دار این رشد جمعی گروه فلزی و معدنی بودند.  این خروج ترامپ از برجام رشد در حالی بعد اروپایی از توقف فعالیت ها در ایران خبر داده اند که آلمان برای مقابله این رویه و حمایت عملی از توافق هسته ای، اقدام به تاسیس یک دفتر ویژه و مرکز تماس با هدف طرح پرسش‌ راجع به فعالیت اقتصادی کرد.


در روزهای بعدی گروه های دیگری مانند معدنی، پالایشگاهی، پتروشیمی و خودرویی ها هم با توجه به ورود نقدینگی رشد کردند به گونه ای که در روزهای بعد ۲۰۸۱ و ۱۹۸۴ واحد در شاخص رشد ایجاد کردند.


مطابق انتظار در آخرین روز بازار با افزایش عرضه ها در کل بازار، بخصوص گروه های پیشرویی نظیر فلزی، معدنی، پالایشگاهی و پتروشیمی مواجه شدیم که در این بین، نکته قابل تامل، عدم عقب نشینی خریداران (ادامه ورود نقدینگی تازه نفس) و در نتیجه افزایش حجم دادوستدها می باشد.


ذوب هم چنان با صف خرید سنگین در گروه فلزی می تازد به گونه ای که چهارشنبه در قیمت ۱۱۵۰ ریال با حداکثر تقاضا و در صف خرید دنبال می شد.


تعداد زیادی از نمادها هم بابت رشد بیشتر از ۲۰ درصد طی ۴ روز معاملاتی متوقف شدند و همانند دفعات قبلی با جملات کلیشه ای همچون "بالا رفتن قیمت سهم ناشی از عرضه و تقاضاست و اتفاق خاصی در صورت های مالی شرکت رخ نداده است" فردای آن روز بازگشایی شدند.


در اواخر بازار چهارشنبه هم به گونه ای شاهد ورود پول هوشمند به گروه خودرویی بودیم؛ گروهی که چندین نماد آن همانند خساپا، خزامیا، ورنا در قیمت های زیر ۱۰۰۰ ریال معامله می شوند. آرام گرفت که در این بین نمادهای شتران و اخابر بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.


نماد تازه وارد سپ هم که قبل از عرضه اولیه چندین کانال تلگرامی قیمت ۶۵۰۰ ریال را برای عرضه مناسب نمی دانستند و آن را گران تصور می کردند، اکنون در مرز ۱۰۰۰۰ ریال قرار دارد تا بازدهی نزدیک ۵۰ درصد را نصیب سهامداران صبورش از ابتدای عرضه اولیه کند.


در نهایت شاخص نسبت به هفته قبل با افزایش ۱۲ هزار واحدی به رقم ۱۰۸۸۷۲ واحد رسید تا به با آغوش گرم به استقبال تابستان برود


مجامع شرکت های بورسی و فرابورسی در هفته آینده (هفته آخر اردیبهشت 97)

تایرا، البرز، شسپا، کگاز و بنیرو

مجامع شرکت های بورسی و فرابورسی در هفته آینده (هفته آخر خرداد 97)

حسیر، کخاک، غدیس، کپرور و شیراز


نحوه دریافت کد بورسی آنلاین (یا تغییر کارگزاری)        کلیک کنید

معرفی شرکت پردازش اطلاعات مالی      کلیک کنید

معرفی شرکت مشاوره سرمایه گذاری   کلیک کنید

عضویت در کانال تلگرام vip   کلیک کنید