در اولین روز هفته نماد زنگان به دلیل نوسان قیمت بیش از ۲۰ درصد طی ۵ روز معاملاتی متوالی متوقف شد، حواشی پیرامون نماد ذوب که طی هفته پیش به وجود آمد باعث شد تا مدیر عملیات بازار و اعضا فرابورس پیرامون عدم تایید معاملات نماد ذوب آهن، اظهار کند: این شرکت اعلام کرده که برنامه افزایش سرمایه ۹۰ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را دارد در حالی که افزایش سرمایه از این محل دارای ابهام بوده و معلوم نیست در سال جاری عملی شود یا خیر که در این میان هنوز مجلس در مورد امکان پذیر بودن افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها طی سال جاری تصمیم گیری قطعی نکرده و دستورالعملی هم ابلاغ نشده است. بنابراین معاملات چهارشنبه گذشته “ذوب” مورد تایید قرار نگرفت.


از اخبار مهم این هفته سفر رئیس جمهور به کرمان بود که در همین راستا مدیرعامل شرکت ملی مس اعلام کرد: همزمان با سفر رئیس جمهور به کرمان، ۱۳ پروژه این شرکت در سرچشمه، خاتون آباد و سیرجان با سرمایه ‌ای بالغ بر ۳.۵۲ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می‌ رسد.


در اواسط هفته در گروه خودرویی سه نماد خرینگ، ختوقا و خگستر (با توقف مواجه شدنداما دوباره در اواسط بازار نماد خگستر با رشد ۵ درصدی و نماد ختوقا با رشد ۱۰ درصدی و صف خرید به گردونه دادوستدها بازگشتند. استقبال از گروه خودرویی به خصوص قطعه سازها تا آخرین روز هفته ادامه داشت و اکثر سهم های این سنعت هفته خوبی را پشت سر گذاشتند. دبیر انجمن تخصصی قطعه سازان خودرو با اشاره به افزایش تا 40 درصدی قیمت مواد مورد نیاز صنعت قطعه سازی گفت: قیمت قطعات خودرو باید با توجه به رشد نرخ ارز و مواد اولیه 25 تا 30 درصد افزایش پیدا کند.


در دیوان عدالت اداری در حکمی، رأی موقت ابطال مصوبه دولت در افزایش تعرفه واردات خودروها را صادر و دولت را موظف به توقف اجرای تعرفه های جدید واردات خودرو کرد. بر این اساس دولت موظف شده است تا زمانی صدور حکم قطعی از سوی دیوان، تعرفه واردات خودروها به مصوبات پیشین بازگردد و واردات خودرو بر اساس تعرفه های گذشته صورت گیرد.

 

روز سه شنبه نمادهای ونفت و زاگرس با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شدند. نماد زاگرس سود سال جاری خود را با 36 درصد تعدیل مثبت اعلام نمود.


در این روز عرضه اولیه شرکت توسعه صنایع بهشهر با نماد شوینده که شرکت مادر برندهایی چون پاکسان ، ساینا و گلتاش است انجام شد. این شرکت 100 میلیون سهام خود در بازار عرضه کرد و حدود 160 هزار نفر این عرضه اولیه را خریداری کردند که در نوع خودش رکورد جدیدی محسوب می شد؛ زیرا رکورد قبلی دست عرضه اولیه امید با 154 هزار درخواست بود!

در اواخر روز چهارشنبه نماد خودرو جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی مناسب )شایعه آگهی شدن مجدد بلوک( متوقف شد.

نماد تازه وارد زشگزا با معاملاتی پرحجم و مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شد و این هفته باز هم رنگ صف خرید را به خود دید.

دبیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران پیرامون وضعیت پرونده های وب اعلام کرد: در حالی سازمان بورس از حدود سه تا 4 ماه پیش اقدام به بررسی صورت های مالی این شرکت کرده که با توجه به موارد اعلامی و نو بودن صنعت و همچنین اهمیت موضوع، به بررسی های همه جانبه و تازه و انطباق با استانداردهای حسابداری نیاز است. با این حال در مورد اعلام نظر جامعه حسابداران رسمی ایران به سازمان ها و ارگان ها ، دستورالعمل و زمان بندی 30 روزه ای وجود دارد که طبق آن عمل خواهد شد. بنابراین به احتمال زیاد تا نیمه اسفند یا حداکثر تا 20 اسفند ، نظر جامعه حسابداران خبره ایران به سازمان بورس داده خواهد شد.


شاخص کل در پایان این هفته در ارتفاع 299,98 واحدی قرار گرفت تا به نسبت به هفته قبل با افزایش 166 واحدی مواجه شود.



مجامع شرکت های بورسی و فرابورسی در هفته آینده (هفته چهارم بهمن 96)

غشهداب، تپکو، سمگا، وبیمه، شبهرن